AdBlue tároló

Közforgalmi

Tokheim AdBlue tároló

AdBlue kiadására alkalmas, akár fagyvédelemmel ellátott berendezéseink, egy- ill. kétoldalas kivitelben is elérhetőek. Kérésre akár különálló tartállyal, igény szerinti űrtartalommal, közforgalmi üzemeltetésre, kasszára csatlakozással. Berendezéseink egyedi igényekhez is specifikálhatóak.

Üzemi

MC Adblue tároló

A tárolás az üzemi hőmérsékleti tartományban biztonságosan megoldható. A konténer feltöltése tartályautóval történik. A tartályautóval történő szállítás speciálisan erre a célra (rozsdamentes tartály, szivattyú, hitelesített átfolyás mérő, bizonylat nyomtatás stb.) felkészített, akkreditált, másra nem használt eszközparkkal történik.

Nagy járműparkkal rendelkező vállalkozása van? Sokat spórolhat a saját AdBlue tárolóval!

A szállítmányozással vagy mezőgazdasági tevékenységekkel foglalkozó vállalkozások kiadásainak jelentős részét a gépjárművek fenntartása, üzemeltetése, karbantartása képezi. Ehhez természetesen hozzájárul az AdBlue utánpótlására költött összeg, illetve időveszteség is. A folyadék árát azonban nagymértékben csökkenti, ha ömlesztett áruként vásárolja azt meg és a saját telephelyén biztosít lehetőséget az utánpótlására. A saját tároló telepítésére fordított összeg rövid időn belül megtérül, és persze az sem mellékes, hogy rengeteg energia és idő takarítható meg azáltal, hogy helyben, a saját telephelyén tankolhat.

De konkrétan mi is az az AdBlue?

A szállítmányozási, mezőgazdasági vagy egyéb haszongépjárművek tulajdonosai már 2006 óta megszokhatták az AdBlue használatát, ugyanis főként a nagy tehergépjárművek, illetve kamionok üzemeltetéséhez szükséges az adalékanyag. De egyes személygépjárművek működéséhez is elengedhetetlen lehet a folyadék.

Az AdBlue a járművekben egy külön tartállyal bíró folyékony, tiszta oldat, amely képes közel 100%-ban vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné alakítani a kipufogógáz káros, szennyező anyagait. A folyadék nélkül a közlekedési eszközök nem képesek teljesíteni a fenntarthatósági követelményeket.

Az adalék hatására nem lesz erősebb, gyengébb vagy gazdaságosabb a motor működése, az egyetlen változás, hogy környezetbaráttá válik az autó. Az AdBlue-s autó egyetlen ismertetőjele, hogy nem marad utána orrfacsaró bűz.

Az üzemi AdBlue tartály jellegzetességei

Az általunk kínált tároló a kannás és kistartályos feltöltési megoldásokra kínál kiváló alternatívát. Tárolóink nagy előnye, hogy plombálható kivitelben szállítjuk őket, ami garanciát jelent mind a minőségre, mind pedig arra, hogy a visszaélésekkel nem kell számolni.

Lényeges tudni, hogy a tárolás az üzemi hőmérsékleti tartományban biztonságosan megoldható, a konténer feltöltése pedig tartályautóval történik.

Tárolónk több olyan funkcióval van felszerelve, amely egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi az üzemeltetést. Ilyen például az elektromos szivattyú, a digitális átfolyásmérő, az automata töltőpisztoly, az ajtó, a tömlő és a pisztoly megfagyása ellen, a mechanikus szintjelző vagy a homokszűrő. Mindezeknek köszönhetően a tároló használata rendkívül kényelmes, a karbantartása pedig kifejezetten egyszerű.

A folyadék tárolási feltételei

Alapvetően nem egy veszélyes anyag, hiszen karbamidból és vízből áll, amelyek a szervezetünkben is előfordulnak. Mégis vigyázni kell vele, ugyanis oldhatja azokat a matériákat, amelyek nem képesek ellenállni neki. Épp ezért az oldat tárolásához kötelező érvénnyel be kell tartani néhány előírást.

Hőmérséklet

Az adalékanyagnak nem tesz jót a túlságosan magas vagy alacsony hőmérséklet. A közvetlen napfénytől védett helyen, -6°C és 25°C közötti hőmérsékleten lehet tárolni.

Tároló alapanyaga

Az folyadék nem tartható bármilyen anyagból készült tárolóban. Figyelni kell arra, hogy csak nagy sűrűségű polietilénből, polipropilénből vagy rozsdamentes acélból készült tartályban helyezhető el. Továbbá az is lényeges, hogy a tömlők, a béléslemezek, a plombák, valamint az elektromos vezetékek adalékanyagmentesek legyenek. Az olyan korrozív anyagok, mint a réz a cink, az alumínium vagy a nikkel, semmiképp nem érintkezhetnek az vele.

Zárt rendszer

Az adalékanyag kizárólag az AUS32 szabályzatnak megfelelően kerülhet át a szállítótól a felhasználóhoz. Az AUS32 azokat az előírásokat tartalmazza, amik az anyag tárolására, szállítására és eltarthatósági követelményeire vonatkoznak. Az SCR rendszer érzékenyen reagál a szennyeződésekre, így akár a legkisebb mennyiségben bevitt idegen anyag is csökkentheti a hatékonyságát. Továbbá az is rendkívül fontos, hogy a szennyezett folyadék súlyosan károsíthatja az SCR rendszer alkatrészeit, többek között a katalizátort is. Ennek értelmében az AUS32 szabályozás tulajdonképpen a felhasználó érdekeit védi, hiszen csakis az előírások betartásával garantálható az, hogy a gyártástól a felhasználás időpontjáig nem kerül semmiféle piszok, szennyeződés az AdBlue-ba.

A Multicore tartályaival gyerekjáték megfelelni a követelményeknek!

Az AdBlue szállítási feltételei

Hazánkban jelenleg sehol nem gyártják az adalékanyagot, így azt jellemzően speciális tartályautóval szállítják be külföldről. A szállításnak szigorú feltételrendszere van. A fuvarozónak biztonsági adatlappal kell rendelkeznie, azonban minőségbiztosítási szempontból még ez sem elégséges. Minden keverés után akkreditált laborban vizsgálják a folyadék megfelelőségét, amelyet a szállítónak az erről készült jegyzőkönyvvel bizonyítania kell. Tehát igazolnia kell, hogy bevizsgált, az előírásoknak tökéletesen megfelelő AdBlue-t szállít le.

Cégünk, a Multicore Kft. a kezdetektől a szigorú előírásokat betartva szállítja le megrendelőinek az adalékanyagot. Mi minden esetben zárt rendszerben fuvarozunk, hogy a szennyeződések folyadékba kerülésének lehetőséget se engedjünk. A Multicore Kft. akkreditált, kifejezetten az AdBlue szállításához épített, kizárólag erre a célra használt eszközparkkal dolgozik. Tartályautóinkat nem hanyagoljuk el, alkalmasságukat folyamatosan vizsgáljuk.

Vevőként mire figyeljen, amikor megérkezik Önhöz az AdBlue?

Természetesen nem minden szállítással foglalkozó cég figyel a 100%-os teljesítésre, ezért jó, ha szemrevételezi az adalékanyagot, amikor az megérkezik Önhöz. Az alábbi három tényező közül, ha valamelyik elmarad, vevőként nem lehet biztos abban, hogy az oldat a  kívánt minőséget képes hozni.

  1. Plombával védett tartály: Feltöltés után a gyár plombálja a szállító autó tartályának nyílásait, hogy semmiképp ne lehessen mást beletölteni. Ilyen plombák hiányában semmiképp nem szabad átvenni a leszállított folyadékot, a tartályautót mindenképp fordítsa vissza.
  2. Hitelesített átfolyásmérő: Az igény szerinti mennyiséget, egy különleges, hitelesített átfolyásmérővel rendelkező rendszerrel fejti le az AdBlue tárolására használható berendezésekbe. Figyelje meg az adalékanyag átvételekor, hogy ez rendben van-e .
  3. Cseppmentes, zárt rendszer: A tároló feltöltése tökéletesen cseppmentes, garantáltan zárt csatlakozón keresztül történik, így nemcsak tiszta marad az adalék, de a földre sem csepeghet belőle. Erre is kiemelt figyelmet kell helyezni.

Egy átlagos lefejtés előkészületekkel és papírmunkával együtt is maximum mindössze 15-20 percet vesz igénybe.

Felhasználóként minden esetben figyeljen a fenti feltételek teljesülésére. Ha valaki nem ilyen rendszerben szállít Önnek, nem teljesíti a vonatkozó előírásokat, nem szabad átvenni az anyagot. Később a vevő már nem élhet reklamációval, így magának kell állnia a javítási költségeket, ha az SCR katalizátora károsodik, a rossz minőségű vagy szennyezett adalékanyag hatására.

Mit keres az AdBlue kút a hagyományos benzinkutakon?

Korábban főként az ipari szereplők mutattak igényt az AdBlue használatára, akik nagyrészt saját töltőállomással rendelkeztek, emiatt a közforgalmi kutakon szinte senki nem kereste a folyadékot. Idővel azonban a személygépjárművek tulajdonosai is egyre inkább rá kellett, hogy kényszerüljenek a használatára.

Az a dízeltechnika, ami a szállítmányozás területéről szivárgott át a személyautók piacára, egy időben nagy népszerűségnek örvendett, mivel ezek a motorok nagy teljesítményre képesek, viszont alacsony a fogyasztási szintjük. Ezek a járgányok még a károsanyag-kibocsátás csökkentésére bevezetett technológiákkal sem képesek teljesíteni az Euro 6 elvárásait. Épp ezért számos személygépjárművet úgy adtak ki a gyárból, hogy AdBlue betöltőnyílással is rendelkeztek. Az adalékanyag feltöltését nem lehet csak úgy kikerülni, ugyanis a beépített tartállyal rendelkező autók esetében, a folyadék nélkül az autó blokkolja az indulást. Kijátszani tehát lehetetlen az oldat használatát.

A közforgalmi kutakon tehát nem csak a tehergépjárművek miatt jöhet jól egy AdBlue kút telepítése, hanem egyes dízelmotoros személygépjárművek tulajdonosai miatt is.

Az AdBlue a bolygónk mellett áll!

A természetvédelem mindannyiunk közös érdeke és feladata kell, hogy legyen. Az élővizek szennyezettsége, a globális felmelegedés, az ijesztő mértékű erdőirtás, a jégsapkák gyors olvadása, a fullasztó szmog mind olyan problémák, amelyek mindannyiunkat érintenek, a mindennapjainkat befolyásolják.

Ahogy a legtöbb szektorban, az autóiparban is egyre több környezetvédelmi szabályozással kell szembenéznünk. Az eladott járművek károsanyag-kibocsátási szintjét meghatározó szabvány egyre inkább a zöld trendekhez igazítja a szennyező anyagok lehetséges határértékét.  A közepes- és nagyméretű dízelmotorok, illetve a benzinmotorok egy része az Euro 6-ot nem képesek teljesíteni, csak akkor, ha rendelkeznek valami plusszal. Ez az AdBlue.

Az Euro 6 2014-ben lépett érvénybe, amely a NOx és szénhidrogén kibocsátás további csökkentését igényli. 2015 óta minden újonnan forgalomba helyezett személygépjárműre kötelező érvényűek az Euro 6 követelményei.

De nézzük a pontos, számszerinti adatokat, hogy mire is képes konkrétan az AdBlue:

  • A nitrogén-oxidokat minimum 60%-kal csökkenti (az Euro 3-hoz képest);
  • A részecskeszámot legkevesebb 80%-kal mérsékli (az Euro 4-hez viszonyítva);
  • A CO₂ csökkenése akár 7% is lehet;
  • Az AdBlue karbamidból és vízből tevődik össze;
  • 100%-ban környezetbarát.

Az AdBlue kimondottan a szelektív katalitikus redukciós rendszerrel (SCR) működő járművekhez kifejlesztett adalékanyag. A rendszer működési elve: a szükséges mennyiségű folyadékot a kipufogó rendszerbe juttatja, ahol a megközelítőleg 250 C° hatására ammónia szabadul fel, ami reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, amelyet ártalmatlan anyagokká alakít át.

A Multicore Kft. az AdBlue tárolókban is a maximumot, a legjobb minőséget és kiszolgálást nyújtja megrendelői számára!