Az európai kibocsátási normák korábbi szintjei alapján a mezőgazdaság, a szállítmányozás, és egyéb hasonló területen tevékenykedő haszongépjárművek tulajdonosai már 2006 óta bőven megszokhatták az AdBlue jelenlétét, amit a károsanyag kibocsátás semlegesítésére tettek kötelező adalékanyaggá. Azonban lassan a személygépjárművek tulajdonosai is egyre jobban rákényszerülnek a használatára.
Mi volt jellemző eddig az AdBlue felhasználásra?
Az eddigi keresletet inkább a nagyobb felhasználók, ipari szereplők tették ki, akik többnyire saját töltőállomással rendelkeznek, így a közforgalmi kutakon szinte senki nem kereste az AdBlue-t.
Hogyan, és miért változik meg az eddigi AdBlue kereslet?
Az a dízeltechnika, ami a fuvarozásból terjedt át a személyautók piacára, rendkívül nagy népszerűségnek örvend, hiszen ezeknél a motoroknál a nagy teljesítmény alacsony fogyasztással párosul, ami egy nyerő kombináció. Az egyetlen hátránya az a melléktermék, amit a levegőbe juttat.
Ezek a közepes és nagy teljesítményű dízelmotorok, és néhány benzinmotor az EURO 6 környezetvédelmi szabályozás előírásait már nem teljesítik, még a gyárak által bevezetett károsanyag kibocsátás csökkentésére eddig használt technológiákkal, megoldásokkal sem. A legfrissebb szabályozás alapján egy dízelautó NOx kibocsátása legfeljebb 0,08 g/km lehet. Erre jelenleg az egyetlen megoldás az AdBlue, ezért számos új modell már eleve külön AdBlue tartállyal és betöltőnyílással jön ki az gyárból. A beépített AdBlue tartállyal rendelkező autók esetében az adalékanyag használatát nem lehet kikerülni, hiszen anélkül az autó blokkolja az indulást.
Mindezek hatására a közforgalmi kutakon a jövőben egy folyamatos növekedés figyelhető meg az AdBlue adalékanyagok keresletének tekintetében.
Az AdBlue beszerzéséről bővebben ebben a cikkünkben olvashat!