A rejtélyes Ferrari útja – Libanonból Pilisvörösvárra, majd Belgiumba

Ferrari

Hogyan keveredett ‘77-ben egy Ferrari Daytona az angyalföldi sárba? Hogyan került a szocializmus szürke falai közé ez a ritka, manapság százmilliókat érő autócsoda? Ki hozta be? Ki vette meg? Mi történt vele? Az alábbi képet látva megannyi kérdés merül fel az autók iránt érdeklődőkben, így persze bennünk is. Ám most utánajártunk a rejtélynek!

Forrás: Urbán Tamás / FORTEPAN

Az Indexnek még 2019-ben sikerült felvenni a kapcsolatot Likó Józseffel, akinek az édesapja 1977-ben megvásárolta az angyalföldi telepről az autókülönlegességet. Így kiderült, hogyan került a Röppentyű utcai telepre a Ferrari. 

Libanon → Angyalföld → Pilisvörösvár

A Ferrari 365 GTB/4 Daytonából mindössze 1284 darabot gyártottak, a metálkék szín pedig meglehetősen egyedi volt. A nem mindennapi autót két közel-keleti személytől kobozták el a magyar határon, akik feltehetőleg Libanonból érkeztek, méghozzá nem üres zsebbel, vagy inkább nem üres lökhárítóval. Ugyanis az első lökhárító belső felülete arannyal volt kiöntve. A szemfüles határőrök lebuktatták az aranycsempészeket, a lökhárítót leszerelték, végül pedig a járgány az angyalföldi telepen kötött ki. 

A négykerekűt aztán 190 ezer forintért vásárolta meg idősebb Likó József. A lökhárító hiányosságán kívül indítási problémái is voltak, nem járt rajta az összes henger, és a gumik sem voltak jó állapotban. A problémák orvoslása nagy kihívást jelentett abban a korban. 

Az autótól ‘78-ban vált meg az idősebb Likó, 230 ezer forintot kapott érte egy férfitól, aki nem sokkal később elhagyta az országot. Aztán 37 évig nem hallottak az autó felől. 

Pilisvörösvár → Németország → Belgium 

Az autó első magyar tulajdonosa, Likó József 2014-ben, 62 éves korában hunyt el. Fia még abban az évben rábukkant a Daytonára egy német autós újságban, ahol árverésre bocsátották. Az aukció leírásában az szerepelt, hogy a járgány a hetvenes évek második felében került Libanonból Magyarországra, majd a következő évek során Németországon át Belgiumba. 

Később ifjabb Likó József nyomozásának köszönhetően kiderült – az alvázszám ellenőrzésével –, hogy valóban ugyanarról az autóról van szó, ami annak idején a pilisvörösvári udvaron állt. 

A Ferrari 2016 augusztusában egy németországi aukción kelt el, megközelítőleg 221 millió forintért. 

Az angyalföldi sárból kétségkívül messze jutott a rejtélyes Ferrari…

Önnel fordult elő már hasonló, hogy évekkel később újra felbukkant az életében egy autó?   

Kiemelt kép forrása: Urbán Tamás / FORTEPAN

Érdekel a szolgáltatás!

Kérjük bővebb tájékoztatáshoz töltse ki az alábbi űrlapot!