Milyen változásokra kell, hogy felkészüljenek a benzinkutak?
Az utóbbi években mind a vásárlói igények, mind a szorgalmazott fejlesztési irányok jelentős változáson estek át.
Ma már a vevők nem akarnak sorban állni, a legtöbben nem szeretnének más emberekkel érintkezni – erre persze a pandémia is ráerősített –, olcsóbb termékeket, üzemanyagot akarnak vásárolni, mindezt persze gyorsan. Ezzel egyidejűleg az egyre hangosabb környezetvédelmi törekvések miatt az EU-ban 2035-től már nem lehet robbanómotoros autót forgalomba helyezni, teret nyernek az elektromos autók, az üzemanyagárak pedig az egekbe emelkednek.
A gazdasági, illetve az igényekbeli változások hatására a nagyobb olajtársaságok már elkezdték átalakítani kútjaikat. Egyre inkább azt látni, hogy elkülönül a shop és az üzemanyag értékesítése. Erre számos példa van: OMV-Spar, MOL-Fresh Corner.
Ebben a fordulatokkal teli gazdasági világban csak az maradhat talpon, aki gyorsan és hatékonyan változtat és lép a piaci változások figyelembe vételével!
Hogyan lehet mindezt elérni?
A megoldás az üzleti modellben való változtatás. Ennek két fő eleme van: a költségcsökkentés, illetve az új ügyfelek szerzése és azok megtartása – ez leginkább marketinggel lehetséges.
Miként lehet költséget csökkenteni?
Az üzemanyag értékesítést, mint „rugalmatlan” tevékenységet le kell választani minden egyéb tevékenységről és automatizálni kell, lehetőleg teljes mértékben. Ezzel egy önálló üzletággá lehet tenni. Erre kínál megoldást az App&Tank, amely segítségével a fix költségek drasztikusan csökkenthetőek, így a kút sokkal kevésbé lesz kitéve a forgalom változásainak.
A shop részt lehetőleg a helyi igényekhez kell átalakítani és annak megfelelően üzemeltetni. Ez egyfelől rugalmas üzemeltetést tesz lehetővé, hiszen igény esetén, akár teljes egészében profilt lehet váltani, másfelől nem szükséges a benzinkút költséges és drága infrastruktúráját használni, pl. elegendő egy egyszerű kassza, de akár bérbe is lehet adni, mint üzlethelyiséget
Hogyan lehet az új ügyfeleket „megszerezni”, majd megtartani?
Komplex feladat és egy-egy kút esetében nem is feltétlenül kifizetődő. A vásárlók jelentős része az online térben tájékozódik, ma már szinte alig van valaki, aki nem használ internetet. Az App&Tank itt is eléri a felhasználókat és folyamatosan kapcsolatot tart velük, bíztatja őket a használatra. Ennek segítségével pedig eljut arra a kútra, ahol az applikációs fizetés elérhető, ezzel a kút nemcsak az üzemanyag értékesítést tudja növelni, de a shopba is be tudja a vevőt csábítani.
Az App&Tank a töltőállomások üzemeltetői számára akár teljesen beruházásmentes konstrukcióban is elérhető!
Jelentkezzen, tesztelje le élesben az App&Tank rendszerét! Benzinkútja változzon együtt a vásárlók igényeivel, a technológia fejlődésével!